marți, 27 aprilie 2010

Stapanul fiarelor. Moartea si invierea

.
In sfarsit, l-am gasit. Filmuletul asta, adica. Scena din "Stapanul fiarelor", aia in care Dar rezista tuturor probelor, inclusiv aia in care moare si invie. E facut bucati si apoi lipit la loc si inviat, intocmai cum se intampla in Calatoria Eroului, in care lasi tot ce a fost, lasi pana si limitele trupului si mergi sus, sa te scalzi in lumina. Apoi vii iar, curat si luminat, asa cum ai fost dintai zamislit. Si din acest nou, din aceasta curatenie, iti faci lumea...


Basmele noastre stiu ele ce stiu. Cu apa vie si apa moarta se unge gatul lui Fat-Frumos. Cu viul vietii noi, cu moartea vietii care a fost, cea care nu ne mai foloseste in drum. Lasate in urma temeri, primite in dar puteri: atentia, vointa si intentia. Intocmai cum a fost cu Dar...

Bineinteles, in film apar animalele de putere...

Iata filmul, bucurati-va!

8 comentarii:

ajnanina spunea...

sa ma bucur?
da-i greu de privit chiar si film fiind, fara exagerari dramatice...
si ma tot intreb: e necesar? sfasierea completa ca alternativa la miile morti marunte si degradante din zi, din viata?
chiar si simbolic...

si aceeasi lipsa de incredere care m-ar fi facut la varsta gradinitei sa pic testul prajiturii poate ma face si azi sa zic ca nu...

Mikka spunea...

Eiiii... las' ca vezi tu. Ca sa urci in lumea de sus, asa se face. Da' la noi doar simbolic... :)))
Sfasieri... cate nu ni le facem ori lasam sa ni se faca?
Noroc ca exista adezivul universal :)))))

Unknown spunea...

stiu filmul..e chiar interesant..il urmaream mai de mult cand era pe la tv :)

ajnanina spunea...

scarpinandu-ma pe urmele lasate de coltii timpului si spatiului, simt in gura gustul adezivului universal si mai vreau, mai vreau...
ma uit in cer si as vrea sa intru in el ca in ocean... reusesc momentan doar ca in carciuma :)))

giulia spunea...

Aseara citeam postarea ta si vizionam clipul. Mi-a placut si mie serialul acesta, chiar daca nu am ajuns la acelasi nivel de întelegere!
Sper ca nu te-a speriat afirmatia mea. Se referea la persoana... nu la altceva.
Si apoi fara Dansator nu-mi închipui nici eu dansul!

Mikka spunea...

Draga Kid4ever, acum il revad si eu, pe youtube, si-mi iau ce-mi place... Tare fain, nu?

Mikka spunea...

Asa, Ajnanina draga, asa... Adezivul universal creeeaza dependenta si da stare de beatitudine. Pentru asta imi place sa fiu din cand in cand bucati... Ca vine el si ma lipesteee!
Buna si carciuma, grozava. Una din caile catre oceanul ala :)) Mai ales cand lichidul este sangria. Sau poate fi si mate de coca. Sau...

Mikka spunea...

Giulia draga, bine ai venit!
Nici eu nu stiam ce e acolo, cand urmaream serialul. Abia acum si doar cate putin...
Afirmatia? Aia cu indragostirea? Ooo, Doamne, dar este e cel mai firesc mod de a fi pentru noi, oamenii...
Dansatorul... daca ai ajuns la el, sau mai bine daca te-ai lasat sa te ajunga, deja...deja... ooohhh!
Minunat!