vineri, 31 iulie 2009

Spatii verzi

...
foto

Construiti in ani sau peste noapte, zgarie-norii ideilor au umbrit cerul seninatatii si s-au ingramadit, modeland compacte insule ale nelinistilor noastre.
Scrutandu-ne zarile imaginatiei, mai gasim albastrimi, mai gasim curcubee, dar asta doar daca ne inaltam privirile.

In desisul mintii, mult mai mult stam lipiti de asfalt, circuland infrigurati si atinsi de morbul agitatiei interioare, nevazand, nestiind...
Acolo, jos, asfaltul incins al ideilor ne inabusa, ne doboara, facandu-ne sa cautam disperati o picatura, un strop de liniste.

M-am trezit intr-o dimineata privindu-mi cu admiratie primul fir de iarba al sperantei. Verdele lui se ridica mandru prin cenusiul ideilor moderne, ambalate frumos in beton si sticla si cu tot felul de reclame luminoase fixate de inaltele ziduri. Am facut loc in jurul lui si l-am ingrijit zi si noapte, cautand sa-i vad o floare. Si da, iarba a inflorit. Seminte mai multe au facut sa se nasca primul spatiu verde... L-am ingrijit cu cea mai mare dragoste, udand si sapand pamantul, punand bucurii, momente de gratie si multa, foarte multa liniste. Cand s-a facut mai mare, am inceput a sta cat mai des intinsa pe iarba, cu ochii la cer, impletind povesti, ori cantand, ori dansand usor - usor, sa nu zdrobesc firele ierburilor sperantei...

Spatiul a devenit locul de liniste si de respir... Mi-a placut asa de mult ca am inceput a semana fire din astea verzi pe toata suprafata mintii.
Mi-au vazut insula verde cucerind tot mai mult loc, pe masura ce-mi daramam cladirile de birouri din mintea incalcita, si lasam libere toate ideile, fara sa le mai dau atatea targeturi. Am renuntat si la strazi, facandu-mi punti in imaginatie si taind tiparele - rute vechi si unele deja parasite -, lasand doar cateva modele mentale, cu putine, foarte putine intersectii...

Asa, spatiile verzi au inaintat, impanzind harta mintii mele, facand adevarate campii, unde stau si respir aer curat... ici-colo, cate o idee mai vine, mai cauta pe alta, se intalnesc la o cafea pe singura terasa - in rest avem loc nesfarsit pentru picnic - si povestesc, schimba o culoare cu alta, pe urma isi vede fiecare de drumul ei...

Cu atata verdeata, imi este tot mai tanara fata si ma misc foarte usor, fara aglomerari urbane de ganduri, fara atata proactivitate...

M-au interbat tot mai multi despre secretul linsitii mele si le-am povestit de spatiile verzi. Multi au zis ca da, le place, chiar le surade ideea - le-am zis sa faca o poza cu surasul acela - dar cei mai multi au zis ca da, mai incolo, dupa ce trece iarna, ca daca pun acuma gazon o sa fie pacat de el... Vreo doi-trei mi-au cerut insa asistenta, de la semanat si sapat pana la ingrasaminte naturale si trucuri de desfiintat zgarie-norii conglomeratelor lor de idei nefolositoare...
Cu astia o sa ma intalnesc mai des, sa ne facem pana la urma o afacere, aceea de dezvoltatori de spatii verzi in lumile interioare, si, cine stie, vom avea pana la urma chiar si o companie multinationala...

20 de comentarii:

Leo spunea...

Da, Mikka, am observat si eu ca oamenii nu prea se mai uita la cer, la natura.
Intr-o zi, mana Pictorului zugravise pe cer un curcubeu atat de frumos ! Am avut senzatia ca numai eu si omul frumos de langa mine l-am vazut. Dar chiar si-asa, curcubeul n-a fost in zadar !
Cand mergem in padure, simtim limpede : cum trece foamea, durerea de cap, oboseala, lehamitea, depresia.
Oamenii nu mai stiu sa se vindece cu frumos.

Mikka spunea...

Leo draga mea draga, bine ai trecut prin gradina, inainte de plecarea in vacanta!
Mana Pictorului zugraveste totul atat de frumos!
Ei, voi l-ati vazut, curcubeul...
Voi v-ati bucurat...
Iata inca o dovada ca oamenii inca stiu sa guste si sa se vindece...
Si spatiile verzi, de pe pamant sau din minte, sunt oazele noastre si marile noastre si surse ale noastre de bine...

O vacanta verde si proaspata iti doresc!

Cristian Lisandru spunea...

Frumoasă deschidere către verde şi către natură... Am selectat câteva rânduri care mi s-au părut de-a dreptul penetrante - "M-am trezit intr-o dimineata privindu-mi cu admiratie primul fir de iarba al sperantei. Verdele lui se ridica mandru prin cenusiul ideilor moderne, ambalate frumos in beton si sticla si cu tot felul de reclame luminoase fixate de inaltele ziduri"... O zi cu mult verde îţi doresc şi o permanentă înfrăţire cu natura, fiindcă exact de asta avem nevoie...

Mikka spunea...

Da, draga Chris, de asta avem nevoie si chiar ne folosim de modelul naturii, preluat si la nivelul mintii noastre, in care, incet-incet, ne cream spatii libere, cultivandu-le cu verdele sperantei si al linsitii...

O zi proaspata, verde si cu sperante implinite iti doresc!

Anne spunea...

Frumoasa descrierea ta Mikka

astharte spunea...

Ne imbatam cu iluzia ca viata urbana aduce fericirea deplina dar ajungem mai devreme sau mai tarziu(din pacate pentru unii chiar niciodata!)la concluzia ca doar Natura e cea care ne incarca energetic la cote maxime, ca firul de iarba poate sa spuna cele mai minunate povesti iar cerul poate sa-ti fie oglinda pentru a te regasi pe tine. Cum sa gasesti toate aceste minuni intre betoane, zgarie nori care acopera vedera catre inalturi?
Fercirea cea mare e nascuta in lucruri simple, in mersul firesc al lumii, nu in artificii!

Mikka spunea...

Draga Anne, ma bucur ca ti-a placut... Poate fiecare vom contribui la marirea spatiilor verzi...

Mikka spunea...

"Fericirea cea mare e nascuta in lucruri simple, in mersul firesc al lumii, nu in artificii!"

Draga Astahrte, cata dreptate ai...
Ce e mai interesant este ca exact piedicile in vederea cerului ne fac sa pretuim mai mult fiecare petec de senin... :)))

Orry spunea...

ce frumoooos la tine Mikka!
Sti cum ma simt?! ... ca la mama acasa! Acolo e cald, liniste si miroase a sarmale!

O zi buna!

Mikka spunea...

Oriaaaandaaaa! si la mama mea miroase a sarmale! Mama, din nordul Moldovei, face niste sarmale de cele infricosate... Eu n-am dobandit darul asta, dar de cate ori face ea e mare sarbatoare... Si nu face doar la sarbatori...

Ma bucur ca ti-e bine aici. Asta e un loc asa, care se face singur, si eu vin si mai desfac din cutia cu minuni, sa ne uitam impreuna...

Sa-ti traiasca mamica, sa-ti faca bunatati o mie de ani!
Bucura-te, suflet frumos!

Mikka spunea...

Draga Astharte,
Revin cu o idee mai veche... Spatiile verzi, cele din mintea noastra... cer lucru cu sine, mult mai elaborat decat ingrijirea celor din natura... Natura, inteleapta, stie si se vindeca mult de una singura... Noi, inca in increngatura mintii, ne iluzionam si nu stim ori nu vrem sa taiem sursele popriilor aglomerari, ajungand abia dupa repetate erori sa punem mana pe baros ori chiar pe buldozer, sa spargem si sa macinam zgarie-norii... Asta, cultivarea spatiilor verzi interioare e o datorie a fiecaruia fata de sine insusi...

ajnanina spunea...

ooo...
sunt intr-un spatiu relativ public, dar mi-a trebuit sa ma descalt cand am intrat aici...

si ma simt din ce in ce mai usoara, lasandu-mi si gandurile de-o parte... si cu emotiile inflorite... daca ma uit bine la ele, au inflorit tocmai alea albastre... si cu forma aerodinamica...

ca nici nu ramane iarba culcata dupa mine, ca o demna reprezentanta a zodiei mele ce sunt... :))

Mikka spunea...

Haaa.... Ajnanina draga, bine-ai venit!
Uau! Atat de usoara, de nici iarba...
Inflorirea emotiilor albastre, "alea cu foma aerodinamica" , ce frumusete si se bucurie! Se vor intinde si extinde si vor zbura, in senin, acoperind spatiile interioare cu albastru... Ce frumos! Sa ne iei si pe noi in zbor, dupa se se mai potoleste ameteala bucuriei!

Anonim spunea...

Lasa afacerea sa curga in chip natural, las-o la nivel de bomba de cartier, de ce ai nevoie de multinationala...

Nu te vei incurca in balante contabile?

Unde-ti va fi spatiul verde de care ai atata nevoie?

Orry spunea...

Mikka, am auzit eu ca in nordul moldovei, sarmalele au un gust mai altfel! odata tot am sa le gust!
Deocamdata, ale mamei n-au cusur!

Multumesc pentru urare, sa te bucuri si tu de mama ta, 1000 de ani si mai bine!!!
Te pup!!!!!

astharte spunea...

Da Mikka, la inceput e greu sa separi buruiana de firul proaspat de iarba sau de o floare abia rasarita, dar orice se invata in lumea asta,si poti cultiva spatii verzi in inima, suflet si minte.Bunavointa sa avem doar!

Mikka spunea...

Draga Paul, din nou vii cu o idee grozava, aducandu-ma pe drumul cel bun in materie de "chestii practice". Da, o multinationala ar da batai de cap, exact ceea ce nu ne dorim cand ne ocupam de spatiile verzi din campiile "Elizee" ale mintii. Poate varianta extinderii in chip natural e cea mai buna. In timp, oricum vom avea din ce in ce mai mult teren inverzit...

Contabilitate????? Brrrrr! spaima mea, desi lucrez in banca... :)))

Mikka spunea...

Orianda draga, si eu multumesc de toate, si ma gandesc deja ce o sa va rasfete mamica ta la nunta! Mamaaaa, ce de sarmale grozaveee!

Sa ne bucuram cu totii unii de altii, o mie si inca una de ani!

Mikka spunea...

Asa e, draga Astharte, bunavointa si discernamant, cu ele putem cultiva atatea... Si cu iubire, iese iarba si din stanca...

Mi-ai amintit sa caut povestea adevarata a celor ce au facut gradina de rai pe piatra seaca.

Zile pline de bunavoie si veselie multa iti doresc!

Ştefania Agnes spunea...

Sper sa functioneze!

cred ca am luat-o si eu razna.... am inceput sa cred
in prostii!

TUTUROR Va spun - mi s-a parut amuzant, am facut
testul si m-au sunat
inainte sa termin de povestit!! S-a implinit ceva
neasteptat. Sa vi se
implineasca si voua ceea ce va doriti!



Oameni buni......l-am facut si.............jur
ca..........dorinta mi s-a
implinit in 15 minute.



Inca ma mai mir. Sa joci nu costa nimic.

SUERTE

Noroc!

>>>>>>

Vraja Vrajitorie



Intradevar functioneaza. Acum cateva luni am primit
un e-mail asemanator

cu acesta pe care vi-l trimit si am urmat
instructiunile. A doua zi mi
s-a implinit dorinta si era ceva care nu se putea
intampla accidental,
adica era o dorinta aproape imposibila..... si s-a
implinit.



Asa ca acum va trimit ce am primit ca sa incercaati si
voi.



Noroc!



Va asigur ca e adevarat pentru ca am avut rezultate in
mai putin de o ora.
Nu costa sa incercati...Puteti incerca si vedeti,
chiar daca unii spun
"nu cred in vrajitoare, dar "se stiu".



Pune-ti o dorinta...si vezi ce sa va intampla...Incepe
sa te gandesti la
ceva ce-ti doresti cu adevarat pentru ca
functioneaza...



Persoana care mi-a trimis acest mesaj mi-a zis ca
dorinta i-a fost
indeplinita la 10 minute dupa ce a citit mesajul si
atunci m-am gandit
sa-l trimit. Vrajitoarele iti vor implini o dorinta!!!



Pune-ti dorinta cand se termina numaratoarea
inversa!!!





10...





09...





08...





07...





06...





05...





04...





03...





02...





01...





*****Pune-ti dorinta********







Trimite acest mesaj la10 persoane in decurs de o ora.



Daca-l trimiti, dorinta ta se va realiza. Daca nu-l
trimiti, se va
intampla exact inversul dorintei tale