marți, 14 iulie 2009

L'important c'est la rose... Trandafirul Francesco

...
foto

Azi m-am reintalnit cu trandafirul meu de acum patru ani...

Ce revedere! Ca mai toate, dintr-o zi a mea, e o minune si bucurie...

Il gasisem cu patru ani in urma la o florarie, printre alte frumuseti. Frumos, mandru, vesel si pasional, ca toti trandafirii. Dar el era cel mai cel... O frumusete, care imi facuse asa, un semn discret, din tremurul petaleleor. Il luasem atunci cu mare bucurie si il pusesem pe birou, iar el, inaltat pe tija lui prelunga, privea peste calculatoare si radea de capetele plecate, muuuult prea serioase pentru acea zi de vara. Dupa ce l-au zarit, multi l-au tot admirat mai mult de o saptamana. Pe urma, intr-o zi, s-a risipit, plecand asa, in Tara Trandafirilor, asa cum si randunelele pleaca in Tara Randunelelor...

Mi-a fost dor de el, desi am gasit un frate al lui, prins intr-o bula de sticla, intr-un atelier de sticlarie din Mallorca. La fel de frumos, dar nu era el...

Si azi dimineata a venit iar! Francesco al meu, trandafirul care de cand ma vazuse isi soptise numele si ma chemase sa-l iau...
Tremura de bucuria intalnirii. L-am zarit peste capetele oamenilor, iar el m-a vazut, semetindu-se pe lujerul lui, peste alti trandafiri... Petalele umede luceau in soare si auzem cantecul lui, atat de frumos, de cald, de complet. Dintr-o tara de soare si mare, el vine din cand in cand si-si depune toata bogatia in preajma cuiva.

Credeti ca noi ne alegem trandafirii? Cand ii culegem, ii cumparam sau ii primim? Nuuuu... ei stiu exact cui vor canta cantecul lor soptit, in ultimele zile de viata. In zilele infloririi si deschiderilor maxime, ei stiu cui vor oferi parfumul. Vin asa, usor, in viata noastra si pleaca la fel... Revin in alte haine, da-s tot ei. Totul e sa stim sa-i recunoastem.

Mie Francesco mi-a aparut iar azi, si l-am cumparat cu mare bucurie, abia asteptand sa ajung la birou si sa-l inalt, asa, ca pe un stindard al dragostei peste griul birourilor...

Acum deja s-a potolit frematarea celor ce l-au privit cu mirare, si au aflat toti cine e el, iubitul trandafir de acum patru ani... Stiu, sunt eu insami o şotie, o gluma, asa ca nu-i mai mira prea tare.

El priveste, asa, mandru, peste toate si peste tot, aratandu-si petalele stralucind de forta, de frumos, de lumina, de culoarea dragostei... Oricat ar fi de preocupati de cifre si de telefoane, cei care il privesc sorb o picatura din altceva. Nu stiu nici ei ce simt, un gust cunoscut ori poate nou... De undeva, dinspre alt loc, sunt trasi un pic de maneca spre a simti si a se bucura. O clipa se rupe rutina si se trezesc respirand un alt aer. Macar in acea clipa, important e trandafirul...
.

19 comentarii:

ajnanina spunea...

frumosul de el...
ti-a simtit pasiunea si a inteles ca doar cu tine poate dansa, doar de buzele tale si de obrajii tai isi poate lipi petalele...

C spunea...

eu tocmai ce mi-am luat la revedere de la niste trandafirasi nastrusnici, micuti si colarati, plini de veselie ce mi-au bucurat ochii si sufletul :(

Mikka spunea...

Ajnanina draga,
Si tu? Tot pasion? Da...
Francesco e specializat in locuri aglomerate... Stie sa bucure pe cei care au utiat de trandafiri. Si in zona de "office" sunt atat de multi. E grozav sa-si aminteasca, asa, brusc si intens!

Mikka spunea...

Draga Cristina,
Ma bucur ca ai avut asa daruri de la trandafirii nastrusnici si plini de veselie.
Iti doresc sa ti se intoarca, si mai stralucitori, chiar daca vor fi cu alte haine...
Bucura-te!

Cristian Lisandru spunea...

A fost odată o leapşă şi am declarat public că dacă aş fi o floare nu mi-aş dori să fiu decât trandafir. Roşu... Îmi menţin pentru totdeauna această idee...

Mikka spunea...

Minunat, draga Chris,
Ai fi un trandafir care canta frumos, poezii...
Important e asta, cantecul trandafirului...

Geanina Codita spunea...

Am aflat că este rost de un ceai unic, pe aici, de o trântă din hamac, iar eu nu pot lipsi de la un astfel de eveniment.

Am văzut şi am citit despre un trandafir ROŞU,care inevitabil îmi aminteşte de trandafirul pe care Gabriel mi-l oferea, proaspăt tăiat din curtea sa, întotdeauna la plecare.

Apoi, îmi amintesc de grădina pe care un prieten o făcuse în faţa blocului , de dragul meu, iar seara când ne întâlneam pentru o plimbare(platonic totul, aşa era atunci), îmi oferea câte un trandafir din grădina ce o îngrijea cu mare drag.

Acum, întâmplarea face , ca oameni care deşi nu ştiu care sunt florile mele preferate , să mi le ofere.

Trandafirii galbeni, îi ador.

Iartă-mă, pentru cât am scris . dar sufletul meu cred că avea nevoie de comunicare , ca să-i fie la fel ca astăzi dimineaţă, la ora 5 , când citea pe blogurile voastre şi trăia o fericire ce nu poate fi descrisă în cuvinte.

Draga mea, după ce ţi-am ocupat spaţiul, acum îţi beau şi ceaiul.

Spune tu, cum se cheamă asta?

De-ale Geaninei, geaninoase, cred că ceva pe aici pe undeva.

Pupici geaninoşi cât de mulţi, cu rezerve.

Mikka spunea...

Geanina draga, asta se cheama placerea de a gusta bogatiile vietii. Uite, ceai bun si aromat, cu peatale de trandafir, o floare gingasa si in acelasi timp puternica, si o leganare in hamac, sa fii leganata de vise in linstea noptii.

Am primit pupicii si ti-i intorc, sa fie magici si veseli!

Trandafirul asta, un rosu-corai superb, inveseleste toata atmosfera terna de la birou si face pe toti care intra si il privesc sa uite un pic de treburile lor, mereu-mereu-mereu presante... Cat poate face o floare!

CELLA spunea...

Mikka, am venit să-ţi şoptesc, off topic, trandafirii adorm vigilenţa Îngerului :)
ne lasă slobozi în beţie de iubire
ştii ce mi-ai inspirat ?
fac seară de poeme !!!
sunt aşa fericită
am să culeg din virtual poeme necunoscute şi am să le strîng la mine
în fiecare seară citim împreună cîte unul să ne vină somnul în legănări dulci
te prinzi ?
sunt sigură că ai poeme pentru serile de linişte ale Îngerului Violet
te aştept draga mea, tu cînţi şi dansezi, noi ascultăm poeme
nu-i minunată viaţa, suntem atît de vii

Mikka spunea...

CELLA draga, ce bucurie! Stiu ca stii ca ma bucur, dar nu stii caaat!
Superb, seara de poeme... poemele serilor de liniste ale Ingerului Violet!
Minunat! Vin cu drag, si cu muzica si dans, sa traim bucuria de a fi vii!
Asa e, viata e minunata!

Mikka spunea...

Muguuur! Bine ai revenit printre noi, ne-a fost dor de povestile tale cu talc si de zambete!
Si trandafirul a reaparut, dar si Mugur! Suuper taaare!
Sunt convinsa ca ne vei povesti o multime de lucruri minunate de pe la curs...
Noapte de minune iti doresc!
Si pentru maine dimineata, o cafea uriaaaasaaa! Buna rau!

ajnanina spunea...

Mikka (desi noul tau nume pentru o perioada a devenit Francesca)

ce bine e la umbra lui Francesco...
o sa te rog sa-i transmiti maine din partea mea un pupic pe o petala...

Mikka spunea...

Asa voi face, draga mea...
Sunt convinsa ca maine se va bucura de revedere.
Sunt curioasa daca dintre colegi va veni vreunul/vreuna cu un trandafir la birou. Azi le-a placut, sa vedem, pana maine... Uneori cu o floare se face enorm...

Francesca, ai? :)))
Grazie, carina!

ajnanina spunea...

multumesc pentru muzica minunata, ce adauga savoare cafelei...

si lui Francesco i-ar placea ,daca ar auzi-o :)

Mikka spunea...

Aaaa... Francesco nu o poate auzi, la birou nu putem accesa partea muzicala...

O zi minunata, draga mea!

Miriam spunea...

Trandafirul...povestea lui, povestea noastră...El o spune fără de cuvinte, iar dăruirea lui e totală...e jertfă înmiresmată!

Îţi mulţumesc de mărturisirea aceasta ce doar tu şi trandafirul o ştiţi în toate tainele ei!

O zi frumoasă tare!

Cristian Lisandru spunea...

Cred că aş face tot posibilul să fiu, totuşi, un trandafir fără spini. Dar oare s-ar putea?

Mikka spunea...

Da, Mariana draga, tu ai vazut...
Fara sa abia importanta cui, trandafirul daruie, se darie pe sine. Nu stie si nu-l intereseaza daca cei ce primesc sunt buni ori rai, ori daca macar il vad. El face doar ce are de facut: sa fie...

O zi inmiresmata de parfumul iubirii, draga mea!

Mikka spunea...

Draga Chris...:)))) Stiu ca se poate, sigur ca se poate. Dar trebuie sa suporti "tratamentul" de taiere al acestora. :)))
Ca orice trandafir, care e simbol al dragostei, poti alege sa accepti taierea spinilor. Cine o va face, in mod sigur va sti sa aprecieze buna intentie si increderea, si va lucra cu multa gingasie. Trandafirul este intotdeauna atins cu gingasie de cine il primeste in dar...