marți, 18 mai 2010

Nu exista restul

.
Astazi, o gura de ceai din  "Schimbarea de forme" - John Perkins:


"Doar fii. Nu incerca niciodata sa devii. Poti fi orice vrei, nimeni nu incerca sa devii. Aminteste-ti sa fii acel ceva."


"O-Nami era un luptator renumit, cu o uimitoare forta si cunoastere in ale luptei. Putea invinge pe oricine, chiar si pe instructorul sau, atata vreme cat luptau in particular. Insa aparitiile in public erau o alta chestiune. El devenise timid si nesigur pe fortele proprii. Facea greseli prostesti si adeseori si pierdea in fata unor luptatori mai slabi decat el.
Intr-o seara l-a vizitat un maestru instructor. Maestrul avea reputatia de a fi unul dintre cei mai mari intelepti. "O-Nami", i-a spus el, "tu reprezinti Valurile Marete. Trebuie sa crezi asta. Fii asta. Mergi in camera ta. Ramai treaz peste noapte si gandeste-te la Valurile Marete. Crede in orice esti. Tu reprezinti acele furtuni colosale care distrug totul in calea lor."
O-Nami s-a retras in camera lui. A meditat toata noaptea. La inceput s-a gandit numai la valuri. Au aparut si alte viziuni, dar le-a alungat. Treptat, odata cu trecerea timpului, valurile au preluat controlul. Au umplut camera, navalind si involburandu-se peste el. Cand soarele s-a ridicat deasupra camerei lui O-Nami, aceasta era inundata de valuri enorme. Dupa aceea nimeni nu l-a mai putut invinge pe O-Nami."

"Oamenii din public au jurat ca l-au vazut pe O-Nami napustindu-se asupra adversarilor lui ca un val in spargere" mi-a spus Toyup. "Alti luptatori l-au acuzat ca le soarbe rasuflarea - ceea ce descriau ei era infrangerea prin inec!" Toyup adora aceasta poveste.

"Atinge esenta", a spus el. "Tu vorbesti despre schimbarea de forme. Pfui!
Nu este decat o chestiune de a fi.
Putem fi orice, fiindca, de fapt, noi suntem toate lucrurile.
Fiecare dintre noi e tot ce este in rest; nu exista restul."

.

8 comentarii:

Unknown spunea...

"Doar fii. Nu incerca niciodata sa devii. Poti fi orice vrei, nimeni nu incerca sa devii. Aminteste-ti sa fii acel ceva." un sfat foarte bun ;)

Mikka spunea...

:)
... Si bun de urmat, nu? :))

Leo spunea...

Sa fiu, deci ! O sa fiu. Oricum, nici nu-mi doream sa devin, pentru ca nu-mi imaginam ce mi-as dori sa devin. Acum m-am linistit, inteleg ca nu e anormal sa nu-ti doresti sa devii. O sa fiu... :)

O clatita ? :))

Mikka spunea...

Heiiii! Leo, dragul meu :))))
Sa fii. Simplu, frumos si mai ales natural.
Fii si gata. Oricum ai fi, esti asa de frumoasa!

Muuuuaaah! Clatita, YESSS! Mi se pare suprema realizare gastronomica, e un Everest pentru mine. Iti ziceam ca ma extaziez in fata (si in spatele) barbatului care gateste.
O clatitaaaa! Mmmmm... Gracias!
Uite, si eu iti (pre)gatesc... cafea!
Gracias de vizita asta vesela, querida!

Leo spunea...

Mi se pare ca o sa asorteze perfect clatita mea cu cafeaua ta ! Am si un gemulet de capsunele (diminutive, diminutive...) cu o culoare, cu o aroma... Mmm !
Te extaziezi in fata (si in spatele) barbatului care gateste... Dar un fata sau in spatele femeii care gateste ? Ai dreptate, o femeie care gateste nu e atat de spectaculoasa. Asta pana vii sa ma vezi pe mine, cum invartesc ceapa taiata fideluta in wok ! :))

Mikka spunea...

Ah, da!!! Imi place grozav ceapa-nvartita in wok! Si fata (si spatele femeii care gateste. Cum eu doar cafea, doar cafea... Imi place grozav sa vad magia facerii bunatatilor si mult ma incanta sa gust.
Deocamdata sunt la pamant, sub gemuletul de capsunele, ca m-a dat pe spateee...

Ceapros spunea...

iti citesc de mult blogul, ai articole foarte interesante, iti doresc tot norocul din lume:)

Mikka spunea...

Multumesc, draga Ceapros, la fel si tie sa-ti fie, noroc si vreme buna pe drum!