duminică, 18 septembrie 2011

Sorbind Soarele

.

… si in vremea asta, cat eu si Batranul petrecem miscarea vantului, Soarele urca pe cer.
Si cumva, intr-o clipa anume, si eu si Batranul stim ca e timpul acela, timpul sorbirii Soarelui. Ne ridicam si ne inaltam trupul, asezandu-ne bine-n picioare. Cu fata-n lumina, cu ochii in Soare, privim in tunelul de foc, in rotirea aceea dinauntrul discului solar.

Am mai vazut o data asta, in rasaritul de soare din Muntele Sinai. Soarele nou rasarit se-nvarteste si face o poarta de lumina. Ma asteptam atunci sa vad Trecatorii venind inspre noi, in lumea noastra. Nu stiam ca de fapt calatorul aveam sa fiu eu, catre lumea din care-am venit, catre stele.

Acum, alaturi de omul auriu, stau si privesc catre Soare. Cu ochii deschisi, cu bratele ridicate si palmele intinse, sa prinda, sa mangaie, sa atinga lumina, stam inalti, drepti ca si brazii, deschizandu-ne cu totul, ca sa primim…
Si cu fiecare inspir, tragem apa aceasta de foc, lumina, solaritatea, in noi… si se curge-n toti porii, in trup si in suflet, in tot… Si cand suflam, dam lumina intregului loc: pamantului, apei, padurii si vantului. Suflarea se face cand dulce cand fierbinte, dupa cum se misca toate in noi…
Si suntem vartej de lumina, caldura si viata.

Incep sa-mi amintesc cum e sa fii Copil al Soarelui. Batranul mi-a adus acasa fiintarea aia, aia din nestiute vremi… Ma cutremur de recunostinta si dragoste, ma plec iara in mine si ingenunchez, multumind.
Libertatea, zborul, puterea de a merge pe pamant ca un om, ca un zeu, ca un tunet, ca o apa, ca nisip si ca vant, toate sunt aici, acum, in clipa in care sorb Soarele. Imi amintesc de mine, de nemarginirea si frumusetea in care m-am nascut.

Si dintr-o data mi se spala si cad la pamant micimile, alea care venisera intr-o vreme sa-mi strice lumea, alea pe care le lasasem sa intre si sa roada in minte.
Soarele cel sorbit a limpezit tot, a curatat in suflare launtrul si afara mea, m-a luminat, m-a daurit in trup si in suflet.
Sunt acum in picioare, privind catre Soare, band Soarele, respirand si rotind inanutru si-afara aceasta lumina, aceasta viata ce umple pamantul. Sunt Copilul Soarelui, hranindu-ma de la el si de la Mama Pamant…

Las vantul sa treaca prin mine, lumina sa curga. Timpul e undeva, in alt loc, e departe.
Ma-ntorc si privesc spre Batran. Asa cum se vede acum… E un chip din acela din amintirile mele cu viata din munti… E omul-fara-de-timp, e acela ce vede din mijocul vremurilor…
Chipul scaldat in lumina e cu totul de aur, stralucitor. E Fiu al Soarelui, e lumina purtata in om. Si pe chipul cioplit in lumina ochii lui toarna lumina in lume, cu atata dragoste, cu atat…
Da. Stiam ca mai sunt printre noi din aceia, pastratorii de stele. Acum vad…

Ramanem privind inspre Soare, sorbind… Cine stie de ce se fac astea, acum, cine stie? Nu-i rost sa intreb. Raman in suflarea aceasta si stau langa omul solar. Ne luminam impreuna…
.

17 comentarii:

ajnanina spunea...

lumina din lumina...

Mikka spunea...

daaa...

Dili spunea...

o sa sorb si eu, sa gonesc micimile... multumesc.

Mikka spunea...

Asa sa faci, Draga Dili, sa se duca de tot, sa ramanem limpezi. Si sa limpezim...

petra spunea...

Astazi m-am dus sa ma vada soarele Am iesit in curtea interioara a blocului si am stat pe un scaun la soare si cum el se misca disparand eu ma duceam in petecul de lumina , ce se desena prin curte , si asa am stat impreuna toata ziua . Incerc sa scriu si nu stiu cum sa o fac ,SOARELE a inceput sa fie prezent in mine ,el era acolo radiind ,despre ce vorbesc eu nu stiu poate o sa imi spuna cand tac , ce minune sa simti cum nu mai esti decat cu el .Pobabil cei care au fost la mare stiu senzatia care se face simtita( mai puternica) dupa o zi la plaja , Astazi am simtit DARUL

Mikka spunea...

Ce ma bucur ca esti inSorita!
Bucura-te! O sa vezi ce viata ai! Bucura-te!

Anonim spunea...

Deşi consumi multă lumină solară mi se pare că dormi. Ai mare obosire prin lipsă.
Mi-am propus să nu te mai deranjez nici măcar prin vorbe. Nici până la casa prieteniei nu ai avut adevărul să ajungi.

Mikka spunea...

Draga Anonim,
Poate as fi ajuns la casa prieteniei, daca as fi stiut de ea. Poate, nu stiu.
Posibil sa dorm... dar stii, mi-e visul frumos.
Oboseala... a fost, a fost destula. Acum mi-e bine si incep iar sa merg.
Adevarul... eh,cine stie? Adevarul...

Despre "deranj"... hm... vorba mea despre mine e ca sunt "deranjata" de tot si definitiv. Nu mai are ce sa... :))
Vreme buna iti doresc!

simf spunea...

La multi ani, Frumoaso!

Mikka spunea...

Multumesc mult, Frumoaso! Si tie si Frumosilor tai! Cat mai multe frumuseti pentru toti ai tai!

Dragos spunea...

Imi place , ai talent omule!Prin asta ti-ai mai castigat un cititor, bafta si la cat mai multe articole!

Carolyn spunea...

Thank you for your kind words for Lucas and I will keep you all informed on how he is doing.

Hope you have a lovely day!

Carolyn

Mikka spunea...

Draga Dragos,
Multumesc!

Mikka spunea...

Dear Carolyn,

I will take this as your agreement to keep Lucas in my mesa. I will pray for him and for your family and I hope to have very soon good news on his state. I am sure that he will get healthy, with all this people praying for him and sharing their warmth and love with your family!

Blessings and hugs!

Dincolo de cuvinte! spunea...

buna dimineata!ce frumos!sorbind soarele!Carmen.

Dincolo de cuvinte! spunea...

sorbind soarele!`neata!Carmen.

Mikka spunea...

Buna dimineata, Carmen,
Ma bucur ca iti place asta, sorbitul Soarelui. Sa ne bucuram impreuna!