joi, 19 noiembrie 2009

Dansatoarea

...


Flacara isi incepe palpairea in adanc, acolo, in miezul pantecelui. Din Matca, din izvorul vietii, de acolo urca. Fara stavila, fara putinta de a fi supusa, ea e vie si isi are felul ei liber de a se misca, de a se arata in lume.
Intr-un trup de femeie, acolo isi face miscarea, acolo ii place sa cante. Sa urce in valuri, in pulsari de inima calda.
Mama Pamant isi uneste lumina cu cea a Tatalui Soare.
De acolo, din creuzetul acesta launtric se descatuseaza o forta ce rupe orice tipar, orice fel de a...
Focul acesta se hraneste prin el insusi. Pe masura ce creste, cucereste trupul femeii, parte cu parte, pana ce tasneste din pantec si piept, prin maini, aruncand zvacnirile viului prin solduri, prin sani, prin umeri, lovind pamantul cu talpile.

Cand urca si misca prin trupul acesta, ceea ce vedem e doar o parte din magie. Misterul ramane ascuns, dar forta lui tine privirile acolo, in fiecare miscare, caci fiecare simte atractia, magia, inexplicabilul vietii insasi.
Femeia care danseaza nu e Cea Care Danseaza. Ea e doar stapanita de Dans, de Spiritul Dansului
Prin jocul de unde, prin rasuciri, mangaieri ale aerului, zvacniri de sold, atingeri de talpa, ceea ce ni se arata, daca stim a vedea, este Viata.
Si uneori, daca indraznim a ne lasa sa alunecam, sa fim luati in stapanire, sa intram in Dans, putem vedea Dansatoarea/Dansatorul. Simtind, mai mult simtind... Vederea ne-ar orbi si nu ne-ar fi de folos, inca...

Lumina prinde lacoma parti din trupul femeii, rasucindu-se odata cu ea... Unduirile lasa sa fie vazute cuceririle astea vremelnice ale luminii. Umbrele cauta locurile calde, intre flacari, intre pulsatii.
Misterul creatiei, Matca, se desface pentru a fi simtit, niciodata vazut pe de-a-ntregul.
Din nefarsite timpuri, spre nesfarsit, Necuprinsul danseaza, respirand intr-un trup de femeie...
.

10 comentarii:

Anonim spunea...

"Femeia care danseaza nu e Cea Care Danseaza. Ea e doar stapanita de Dans, de Spiritul Dansului."

Fara sa am nici o legatura cu fenomenul, este exact lucrul la care m-am gandit cand am vazut-o. :)

http://www.youtube.com/watch?v=ryZA68xoly8

Mikka spunea...

Daaa... Rachel Brice. Am descoperit-o si eu prin primavara. Mare maestra de tribal fusion. Sarpe, foc, apa, vant...

F spunea...

foarte frumos scrii,as fi onorat daca ai face parte din echipa 100 ro.Ti-am trimis prin gmail o invitatie pentru a fi autor,m-ar incanta daca ai accepta-o.

ajnanina spunea...

privesc fascinata, parca neintelegand, abia amintindu-mi ca eu insami sunt femeie...
si vin cu lumanarea mea sa iau lumina din dansul acesta...

Geanina Codita spunea...

Ador să dansez, draga mea dragă...

Postarea ta m-a trimis într-o lume în care frumosul e la el acasă.

Savurez un ceai cu flori de hibiscus şi dansez printre poveşti...

Pupici geaninoşi trimit către tine în cantităţi industriale!

Mikka spunea...

1oo Ro, eu sunt onorata de vizita si propunere. Yo nu-s scriitor, doar povestitor. Dar voi face o vizita, sa vad ce ai alcatuit, si cine stie...

Mikka spunea...

Ajnanina draga, si eu am venit la fel si m-am uitat... Pana cand n-am mai inteles, ca tocmai asta e. Stii tu... nu e de inteles. Doar de... :)))

Mikka spunea...

Geaninaaaaaa! Mult-asteptata de ieri, stii tu... stim noi toti!
Mai bucur cai mai avut timp si de ceai si de dans.
Sa fiti amandoi fericiti si sa va bucurati unul de altul (si de bobocii vostri frumosi) peste mia de ani!
Pasiti in Frumusete!

Cristiana spunea...

Hei! Buna dimineata, Dansatoare printre sufletele noastre!!
Nu sunt eu pentru tine decat o fiinta care se odihneste pe aici, lasand un pic munca deoparte... dar tot ceea ce intalneste omul aici este frumos, odihnitor, scanteietor !! De aceea iti pastrez mereu un loc de taina in inima mea... iar acum iti ofer o umbra palida a aprecierii mele si bucuriei de a merge impreuna pe cararile universului!! Ai un mic cadou pe blogul meu !!
Cu tot dragul, Cristiana

Mikka spunea...

Cristiana draga, bine ai veniiiit!
Esti pentru mine nepretuit tovaras de drum, stii asta...
Multumesc de vizita, vorba buna si dar.
Astept sa vad ce-ti mai povestesc ingerii.
Si alea, "vestile" din Sudamericaaa!