joi, 7 mai 2009

Ma doare ceasul, in cot...

foto

La un pahar de vorba se spun multe, stim cu totii. Si cu cat e mai buna si mai dulce licoarea din pahar, cu atat mai multe scoatem "din putzul gandirii", cum zice o sibianca draga mie.
Ieri am avut mai mult de lucru, si nu voia putzul sa-mi dea si mie ceva. Si m-am stimulat cu o cafea uriasa, imbogatita iar, cu ultimele picaturi de Bailey's. Cine m-a pus?

Putzul cu pricina a bolborosit si a scos pe urma coloana aia de gaze, de dinainte de tasnirea petrolului. Rontzaisem iar, pe timpul zilei, un pic din Tom Hodgkinson, si dincolo de niste exagerari ale lui (din punctul meu de vedere), am revazut niste subiecte mai "grele" pe care le "combate bine". Unul, de care m-am lovit iar, de vreo saptamana, e Timpul.
M-am invartit in fel si chip in ultima vreme - ar fi vreo zece-doisprezece ani aici - ca sa fac rost de timp. Multe mi s-au parut mult mai putin semnificative decat timpul vietii mele. De ceea ce fac cu el, cat este. Asa sunt eu...

Si ieri vorbeam cu niste oameni despre asta. Au plecat nauciti, caci nu ma stiau de razboinica. Hmmmm... Is dragon, asa ca, vorba lui Iljimae, dragul de el (ultima versiune pe www.mysoju.com - sau direct pe wiiki, cine stie coreeana poate afla mai repede ce mai face el) : "Nu s-au pus cu cine trebuie". Calm, calm, da' asta nu inseamna sa nu miscam ceva. Cu calm, mai draga... uneori, fix, precis, rapid, taind nodul cu sabia. Foaaaaarte calm...
Se plangeau amicii mei de ce se plange mai toata lumea: ca nu ni se da aia si ailalta, ca ni se ia, ca tre' sa platim, si ce fac altii cu banii nostri etc.
Yo sunt pozitivista pana la teaca sabiei, da' asa cum sunt, ieri seara, dupa ce sorbisem o portie de la Tomitza, tata lu' The Idler, m-am luat de ei si am scos luciul sabiei la vedere. Aia de taie carpele frumos colorate care ni se mai pun pe ochi. Am luat-o mai demult din debara, de la Morpheus...

- Imi spuneti ca vi se ia aia si ailalta. Da' timpul? Asta al cui este?

S-au uitat amandoi la mine ca la Edward Scissorhands.

- Cum adica?
- Pai da, unde se duce timpul vostru?

Oamenii mei - unul, om de succes in cariera, celalalt 'telectual si artist -, au facut cate o fata alungita pana la iminei, vorba lu' "O mie si una de nopti".

- Prima chestie care ti s-a luat, mai draga G, zic eu, e timpul tau. Aia cu impozitele si taxele e mizilic, pe langa asta.

Tipul ma stia de dusa cu cercul, da' aici nu a "marcat" nimic. Se vedea clar pe fata lui.
Pe urma, dintre urechi, cumva, asa, printre firele de par lipite frumos cu gel, a curs o idee pe fruntea inalt ganditoare:

- Stiu. Vrei sa zici ca sunt prea ocupat. Ca ar trebui s-o las mai moale.
- Si asta. Dar priveste mai adanc. Cat de moale?
- Pai, chestia aia cu sa stau mai mult cu aia mici, cu nevasta, prietenii,etc. Stiu, mi-am propus de atatea ori...

Omul meu, ca si mine mai demult, ca si altii, incepuse cu placa de "sunt vinovat". I-am zis povestea intalnirii mele cu un om care imi place mult, Carlos Warter...
Citisem "Intoarcerea la sacru" si cand am auzit ce trece prin Bucuresti cateva ore, in 2003, am fost sa-l vad. El povestea asa:
"De mic copil mi s-a spus ca eu as fi om. Adica asa ceva. (Aici, a desenat clasica schema - cercul pe post de cap, liniile pentru trunchi, brate si picioare). Pe urma, s-au straduit sa ma invete ca sunt asta. (Aici, desenul unui soi de caine-magar, ceva cu patru labe). Si pe urma, am fost "avansat" la asta." (Desen cu niste gogoloaie ingramadite peste spinarea cainelui-magar).

Domnul G s-a uitat la mine. Ei, omul succesului in carierea, e tip istet, cand vrea el!
- Asa. Inteleg unde bati.
- Si nu doare? intreb eu.
- Doare, da' ce sa fac?


Aici, Seherezada vazu zorii mijind si, sfioasa, tacu...

24 de comentarii:

Cristian Lisandru spunea...

Mă doare timpul în cot... Ce idee frumoasă ţi-a venit! Unii oameni îşi arată teama de timp. Alţii se fac că nu văd timpul, însă au coşmaruri legate tocmai de scurgerea lui. Eu încerc să am o relaţie normală cu Moş Timp, în sensul că îl accept şi mă acceptă. Ne tolerăm reciproc. Fac pe hoţul de timp, uneori, nu reuşesc întotdeauna. Dar nici nu mă las... Mai smul câte un minut şi mă iluzionez ncu ideea că îl pot transforma în eternitate. Vise...

Anonim spunea...

Cu totii ne amagim cu iluzia eternitatii si de fiecare data constatam ca timpul nu a avut rabdare cu noi... Trece ireversibil.

Mikka spunea...

Ma bucur ca iti pace ideea. Si ca mai si negociezi cu timpul. Ei, o sa mai spun mai departe...
Aici, e vorba de ceas si de timp. De ceas ma doare-n cot. O sa vorbesc de aruncat ceasurile...
Uneori, da, e super sa furi ceva timp! Doar ca de fapt el ne lasa sa ii luam cateva ceasuri, ori e mai generos chiar, ne da ani. Nu pe bani. Ci cu conditia sa alegem bine ce facem cu el, cu timpul vietii noastre. Pentru asta primul pas e sa fim constienti ca putem alege. Deja, pentru multi, asta e mult prea mult! Aici, intr-un fel, o sa fac o trimitere la stana aia a ta...
Vise implinite iti doresc!

Mikka spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
ajnanina spunea...

Mikka, nu eram eu mai sus :)eu am citit si m-a mretras un pic sa ii vad de departe pe domnii aceia cenusii care fura timpul :)
apoi am pus un pic de miere pe limbile cesului si m-am intors la tine sa ascult muzica :)
si mai vin, ca am timp :)

Mikka spunea...

Anonim draga,
Asa e, de trecut, trece. Depinde insa de ce facem cu el, pana trece. Adica, pe ce punem mana... :))))

Mikka spunea...

Ajnanina, se vede ca eu ma gandesc mult timp la tine. Vezi, omul vede ce vrea sa vada... :))
Am redestinat commentul de raspuns la Anonimul nostru vizitator...
Pe domnii cenusii o sa ii iau la scuturat asa, just for fun.
Buna ideea cu mierea pe limbile ceasului.
Mai vino, punem de chef... A, la chefuri de fapt tu esti Masterul...
Ce bine ca ai timp! Bucura-te!

Călin spunea...

Uf, sticla asta ceas a ta mi-a adus aminte de Istoria ceasurilor făcută în urmă cu, brrrr!, nu zic în urmă cu câti ani, de bunul meu prieten Dan N. (Am publicat ceva aici http://calinhera.wordpress.com/2009/04/05/istoria-ceasurilor/).
Si încă ceva: textul tău m-a provocat să scriu ceva despre timp. Eu cred că un text îsi atinge scopul atunci când iscă ceva în cititor. Deci, multumesc!

ajnanina spunea...

imi place de ma topesc melodia zilei...

timp imi fac sau chiar fur; la un moment dat mi-am facut un mare imprumut din viitor si acum il platesc... dar nu tot cu timp, ci cu schimbarea istoriei personale. merge.
si o mare economie e sa te uiti in urma fara tristete si inainte fara teama... nu-mi iese de fiecare data, da exersez.

Mikka spunea...

Calin draga, inseamna ca ceva acolo, in cititor, simte ca vrea sa se exprime...
Posibil sa fie si o rezonanta. Citesc si eu la tine, multzam de invitatie si de vizita.

Mikka spunea...

Ajnanina draga, super! Asta cu furatul imi place si mie. Cu imprumutul, mai asa :)))
Facut insa cu schimbarea istoriei personale, asta-i Calea Magului. Imi place! Minunat!
O sa invat mai multe despre magie si o sa desfiintam imprumuturile.

"si o mare economie e sa te uiti in urma fara tristete si inainte fara teama" Mi-a placut asta, e grozav! Asta e din arta pacii. Splendid! Si ziceai ca nu ai palarie de mag!

Cristian Lisandru spunea...

Încercăm să "şterpelim" câte un pic, mai o secundă, mai un minut... Această amăgire cotidiană este adevărat balsam...

Mikka spunea...

Chris draga,
Minutele sterpelite sunt asa placute... Si nu sunt amagiri. Ci Balsam adevarat, cum zici. Ele aduna incet dar sigur bucurii. Si astea la randul lor fac o uriasa deschidere spre frumos. Care la un moment dat...
Sssst... voi povesti, acum au mijit zorii...

gabi spunea...

Seherezada s-a intors in Palat !

Delia spunea...

Hehe Mikka draga mea... si eu sunt dragon... cuminte, calma.. dar si cand ma apuca... sa te tii!
Imi place ideea lui Dattatreya care ne invata prin meditatie sa oprim timpul si in felul asta sa ne putem face visele sa devina realitate.
Iar meditatia mea preferata e aceea in care soarele si luna se contopesc si devin una: http://www.youtube.com/watch?v=XFM6dsiIXvY&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=dDs_OlIIzIY&feature=related
Datta spune: time and mind are sinonims.
Eckert Tolle ne spune sa traim prezentul, sa oprim gandurile astfel incat sa putem trai cu adevarat.
Cand imi spune cineva ca nu are timp, il intreb: si crezi ca ai putea cumpara timp? Ca solutie? Da: pot angajat o bona care sa ma scuteaza de anumite activitati; da pot sa mai angajez o persoana si sa impart munca; da, pot sa invat sa deleg din responsabilitati; da, pot daca aleg sa pot. Dar atat e de greu sa fii CONSTIENT ca timpul te fura si pe tine si treci pe langa viata ta.

Mikka spunea...

Gabitza draga,
S-a intors un pic... A inceput povestea doar. Acuma scotoceste un pic prin cele dulapuri, sa gaseasca salul rosu cu banutzi. (Unde esti, rosule?) Fage bagaje... Maine dimi fuge la trei zile de dans. De toate felurile. Si de cel arab, de buna seama. Povesteste iara, dupa trei zile... Doar daca nu o da de vreun covor fermecat, cu laptop, ceva, prin munti.

Cristian Lisandru spunea...

De-abia aştept povestea...

Mikka spunea...

Delia draga,
Buna venire prin gradina. Si mie imi place Datta, de cand cu Aaaaa a lui Wayne Dyer, povestita in Puterea Intentiei.
Ca si Eckhart Tolle (Puterea prezentului), am avut un an jumate de stat in parc si mancat mere. Am cumparat acel un an jumate. (Am scris asta: "Luni. Zi de mancat mere")
Pentru asta, pentru CONSTIENTA de care spui asa de bine am ales sa folosesc clara sabie a mintii. Mergand pe arta pacii. Taind iluziile si capetele balaurilor.
Pe drumul asta nou inceput de curand, am de gand sa primesc alaturi pe cine mai vrea, tovarasi in traitul in bine. Deja sunt cativa prieteni pe aproape...
Mi-ai amintit de "Puterea Prezentului". Maiine o indes in sac, sa o duc la niste prieteni...
Seara placuta, cu vise de poveste si mai ales realizabile.
Mai povestim de magie. Multam de impartasire!
O mica ancorare in prezent in constienta, de la maestrul Rinzai: Acesta ridica din cand in cand un deget si intreba invataceii: "Ce va lipseste ACUM?"

Cand ma intorc, luni, o sa pun un exercitiu de prezenta. Multzam de idee, draga mea!

ajnanina spunea...

Mikka, sa dansezi pana cand vei zbura fara covor...
si nu uita de locurile de poveste, poate ai timp sa treci si pe la ele: cofetaria Vatra Ardealului de langa Biserica Neagra si gelateria de vis-a-vis de ea :)

Ioan spunea...

Hello Mikka & Oameni buni,

Mikka esti iubitoare de oameni esti bucurie, esti entuziasm, esti ascultatoare, empatica.

Atat.

Mikka spunea...

Hello Om Bun Ioan :))))
"Doar" atat? Maaaaamaaaaa!
Eiii, s-a luat de la Oamenii de Miere... :))))

Mikka spunea...

Ajnanina querida,
Asa o sa fac. Fara covor...
Sper sa avem timp de gelaterie si cofetarie.
Hmmmm...Timp???? Faaacem! Asa, ca sa avem si noi acolo orgasme alimentare, nu numai voi, aici...
Fac timp si pun o mica dedicatie pentru tine esta noche :))) Ca ti-a placut Cesaria Evora...

ajnanina spunea...

Mikka, poate ne sincronizam orgasmul :))
oricum vor fi activitati de grup si aici si acolo... :))

Mikka spunea...

Aha, lucram in grup :)))
Vezi, iara o economie de timp. Si o placere mult mai mare, asta, ca impartasim!
Sincronizam, precisamente!