luni, 25 mai 2009

Cafea...

...

Mmmmmm... Ce bunatate, cafeaua de dimineata... Oriunde ar fi bauta, face atatea minuni cu aroma ei...

In aburii acestia vrajiti se naste o noua zi. Sau o seara plina de ore clare si limpezi, numai buna de inspir.
Eu beau cafea la orice ora. Un adevarat "cafetoman" nu are nicio problema de somn, cafeaua e doar o placere, nu o durere...

Macinand cafea toata noaptea... am ascultat "Moliendo cafe".
Cantecul vechii mori... Nu ma atrage tristetea din melodia asta placuta, ci cantecul, ritmul. Am dansat-o... cand inca mama ma purta inainte de a-mi da drumul lume. Mama - mare dansatoare de mambo, rumba si cha-cha, in vremurile cand in Bucuresti tinerimea muncitoare se intalnea si se distra in salile de dans. Acolo l-a cunoscut pe tata...
De atunci, "Moliendo cafe" e cu mine. Poate de aia imi plac si cafeaua si dansul atat de mult. Si ritmurile latino... Si dragostea...

Am macinat toata noaptea cafea. Sa avem o aroma proaspata in zori. Sa cante in ea o noua zi, cu toate posibilitatile deschise, ca intr-un inceput ce este ea, aceasta noua zi...

Cafeaua aduce in ea viitor, cu sperante si incantari de pe acuma simtite pentru implinirile sperantelor. Aduce visarea mai aproape de atingere, apropie departarile si face drumul doar o linie miiiica pe harta.

Cafeaua poarta in ea amintirile, acele picaturi de vraja de dimineti impreuna, de nopti de impletiri si inaltari... Locurile unde ne-au incantat atatea locuri de inima...
Am sorbit-o in dimineti la mare ori in muntii nostri. Doamne, cand ploua, la munte, si totul e ud-ud-ud, o cafea sorbita in bratele calde ale "cuiva", infasurate intr-un pulover moale, te trece si munte si oceane, si cer ... Dincolo de curcubeu...

Am sorbit-o seara, in cafenelele din Cairo, intr-o amiaza, in Thessaloniki, pe plaja, in Palma de Mallorca, in drum grabit prin Ierusalim, intre florile gradinilor din Haifa... Si mai de curand, intr-o dupa-amiaza de uluire totala, din care nu m-am trezit inca si nici n-o s-o fac, oricate cafele as bea... In acea dupa-amiaza, pe Machu Picchu...

Mai e si cafeaua de pe bancuta din fata casei mele din vis - inca din vis, pana va cobori pe pamant, acolo, aici adica... In ea sunt vise care isi flutura aripile din ce in ce mai aproape, semn al implinirii lor.

Si cafeaua bauta impreuna, chiar daca iubitul sau iubita sunt poate departe cu trupul. In ea sta unirea facuta odata - o data si de ajuns... In poarta sufletului nostru stam si sorbim impreuna aroma dulce-amaruie, traind acele clipe pentru noi...

O sa-i fac un cantec cafelei. Pana ce vine inspirul sorb si ma bucur de prezent, ma bucur ca acum sunt vie si gust placerea vietii in aceasta forma, multumind Daruitorului ca mi-a adus aceasta bucurie, cu tot ce e in ea...
Si pe toti bautorii de cafea ai acestei lumi, cu toti ai lor in gand, ii prind in vraja aromei si ii tin acolo, pana la urmatorul sorbit de cafea colectiv...

21 de comentarii:

Cristian Lisandru spunea...

Efe, cafeaua...

Cristian Lisandru spunea...

Doamne, ce-e ieşit, auzi - "Efe, cafeaua". Cred că încă nu m-am trezit corespunzător. Şi nici nu eram foarte sigur dacă merge blogspotul,pentru că pe la alte bloguri mi se spunea că este serviciul indisponibil momentan. De vreo câteva zile, pentru că tot abuzasem cu dragele de cafele, am trecut pe capuccino. Să vedem cât mă ţine... Mikka, o săptămână excelentă îţi doresc!

Mikka spunea...

'Neata!
Poate de la ..."leffe", berica :))
Eiii, nu vreau sa ma obraznicesc. Stiu ca n-am pers, m-am trezit ce nu-mi ia postarea. Da' a luat-o... Pai, cu cafeaua te pui?
Capuccino? Mmmm... bun si el, imi place grozav, mai ales seara.
O saptamana de minune si tie!

Deocamdata eu am inceput... acasa, imi cau dau de lucru niste picioare obosite. Stau pe canapea, beau cafele si citesc... Rasfat total. Cred ca picioarele au stiut mai bune unde tre' sa imi fie... capul, azi cel putin. Acasa, in linste si soare de zi de luni. Muzica si bunatati. Si inspir...
O ceasca de cafea inchin!

Paul spunea...

Piesa e minunata, din pacate ma mai apropii de boabe... Cica face rau la cap... Si eu il am in tinte mici...

ADITEEA spunea...

Multumesc Mikka! Mi-ai facut seara mult mai placuta... Ascult "Moliendo cafe" si dansez. Dansez cu trupul... dar imi danseaza si sufletul...

Mikka spunea...

Draga Paul,
Ma bucur ca ti-a placut melodia. Eii, cu boabelea astea... se zic multe.
...tinte mici :))) Tre' sa te tii cu mainile... trece.
Unii zic ca la inima face rau... Nu stiu cum o fi, da' mie imi facee bine. Mai ales la inima....
Si cu surogate nu ma incurc. Ori-ori...
O seara de minune iti doresc!

Mikka spunea...

Draga Aditeea,
Ma bucur de vizita.
Ce bine! Asta si e ideea, de dans, cat mai mult, cu toate... Dansul cu trupul e placere si pasiune, dansul cu trupul e Bucuria! Viata toata merita traita asa!
Bucura-te!

ajnanina spunea...

vorbele tale au aroma de cafea.
si de timp petrecut in ritualurile cafelei, cu nimic mai prejos decat ceremoniile ceaiului.

asa ca ma imbat cu ele, ca sa ma trezesc cu cafeaua reala. care nu are gust atat de bun ca vorbele.

Mikka spunea...

Ajnanina draga,
Esti o mare fermecatoare! Ma faci sa ma simt aromata si buna, ca o cafea...
Las' ca bem noi una, maiine, daca s-o putea, sau cand mai gasim spatiu in timp... Facem un ritual.
Bucura-te de cafea si de bunatatile pe care ti le aduc aromele tale, scoase din ceasca...

Ana Thomas spunea...

"Doamne, cand ploua, la munte, si totul e ud-ud-ud, o cafea sorbita in bratele calde ale "cuiva", infasurate intr-un pulover moale, te trece si munte si oceane, si cer ... Dincolo de curcubeu..."

Ayyy, ayyyayyy Mikka, ce-mi faci tu!?
Am trait atat de profund cuvintele tale...pentru ca intr-un trecut...am trait de-adevaratelea...in bratele "cuiva"...si-am baut cafeaua calda...dincolo de curcubeu.
Inchid ochii si ma vad acolo...nu stii cat de bine mi-au facut cuvintele tale!
Iti multumesc!
Sa ai o saptamana inspirata!

Mikka spunea...

Ayyyy-ayyyyy!
Tartoras draga, tu imi faci! :)))
Ma bucur de binele asta si imi doresc pentru tine pentru mine si pentru toti, sa fie iar, si si mai frumos ca "atunci"!
Vezi cat de putin trebuie sa te aduci iar in bine?
Dincolo de curcubeu nu-i chiar asa departe...
Asa sa fie!

Dianora Ungureanu-Maier spunea...

Postul asta e mult mai delicios datorita cafelei ce o am in mana si de care sunt dependenta de vreo 2 anisori incoace.

Mikka spunea...

Buuun, draga Dia, tare bun!
Asa e, se soarbe totul cu cafeaua dintre palme, si e mult mai bun!
O zi de minune, cu arome delicioase, iti doresc!

Mikka spunea...

Mmmmmmmm... Ca si mine, draga Mugur, cafea la orice ora... De ce oare? Fiindca e buuunaaa! Si fiindca ne iubim prea mult ca sa nu ne bucuram de e e bun!
Mie tot cafeaua la ibric imi e mai draga! Si bauta in liniste, pe savuratelea!

Cristian Lisandru spunea...

Eu încă sunt în faza cu capuccio, dar organismul începe să dea semne de nervozitate. Aşa că am trecut pe la tine şi am băut o cafea. Bună...

gabi spunea...

Si eu cu ceasca virtuala langa voi, dragii mei prieteni :)

Mikka spunea...

Draga Chris,
Ma bucur ca inca ai gasit cafeaua calda... Vezi, "cafetomanii" nu stau mult la alte alea... Capuccino - bun-bun, da' cafeaua tre' sa forfote in ibric, sa cante arabeste, acolo...

Mikka spunea...

Gabitza draga, simteam noi o prezenta rasfatata si rasfatanta aici... :)) Cineva care se bucura de arome si cred ca are si frisca pe nasuc :))
Pupam dulceatza de fata :))

Mikka spunea...

Mai dragilor,
De cand cu postul asta si cu descoperirea unei slabiciuni si pasiuni comune, cred ca se pune de o organizare de iesit la o cafea...
Macin un pic la idee, sa vedem ce o iesi...

Călin spunea...

Ridic cana de cafea, in cinstea ta.

Mikka spunea...

Calin draga,
Se pare ca suntem, iata , in acel sorbit de cafea colectiv.
Si tie, iata, la buna degustare! Inchin o cana mare de cafea buuunaa! Tocmai ce beau acum una!