miercuri, 1 aprilie 2009

Mushotoku

...

"As putea sa-ti cumpar ceva de baut?"
"Incerci cumva sa ma agati?"
"Nu, nicidecum... e doar mushotoku."



sursa foto: http://www.gabrielburchman.com


Mushotoku...

Cu multi ani in urma, descopeream aceasta comoara. Incepeam s-o dezvelesc.

Vrand sa o integrez in viata mea, am facut si jocul acela, stiti voi, cu pus in fata ochilor, pe hartie, ceea ce vrei sa privesti mai des. Ca un ghid, ca un tovaras de drum pe care sa il vad luminandu-mi calea.
Lipisem pe perete, in dreapta biroului, o banda de hartie, pe care scrisesem maaaaaare, de tipar:

MU - SHO -TO - KU

Ca de obicei, cand fac "chestii" neobisnuite - si fac destule - nimeni nu m-a intrebat nimic.
Pana intr-o zi cand, Seful Al Mare, in persoana, a venit drept la mine, ca sa "ceara o favoare" - asa facea cand era ceva ce trebuia facut "ieri"...

Primul lucru pe care l-a spus, dupa ce a zis de "big favor" (omul nostru nu e roman) a fost"

"What means Mushotoku?"

Am ramas cu pixul in aer.

Cum sa-i spun eu toata minunatia asta, asa, tam-nesam? O intreaga filosofie, un mod de viata, o... nu-s cuvinte, nu? sa povestesti depre ceea ce nu sta in povesti decat pe suprafata. Zen. Trairea in care "Vidul este plin, iar plinul este vid."

Omul n-a stat insa prea mult sa astepte raspunsul, ci, zambind, a zis:

"Nu-i asa ca inseamna "Taci din gura si munceste?" "

O luminare m-a strapuns.
"Exact asta inseamna!" i-am spus.

Asa si era.

Mushotoku.
"La urma urmei, nu este nimic de obtinut."

Intelepciunea dezlegarii de castig...

Un comentariu:

Mikka spunea...

Aaaaa!
Deci "taci din gura si munceste" nu te-a multumit! :)))
Super Tare! (oare de unde stiu eu vorba asta? :)) )
Ei, gratie zen-ului ai aflat.
E intr-adevar o minune, mushotoku...
Ca in paradoxul ala cu si alb si negru, cand te "setezi" pe non-achievement, ai cea mai buna forma si energie ca sa realizezi. Si mai ales sa TE realizezi. Doar ca-s niste "smecherii" la mijloc... :)