miercuri, 22 aprilie 2009

N-am putut...


Azi noapte am vrut sa pictez niste stele. Pentru aducere aminte, in zi...

Pictor nebun! Cum sa tii lumina stelei intr-o panza?
Orb! Cum s-o vezi, macar, asa cum este ea?

Au ras de mine si m-am suparat. Credeam ca pot...

Mi-am rupt penelul, incercand cu furii ce mana nu putea sa faca: raze.

Am obosit si-am aruncat si panza...

Am stat asa, in umbra, plecand capul.
Mi-am plans pe urma neputinta si m-am intins cu o palma sub cap. Cealalta, inca uda de lacrimi, a stat cu fata in sus, sa prind macar o raza, cand stelele se vor fi indurat de mine.

Umbrele au prins a roti in jur, din ce in ce mai repede...
In betia mea solara, uitasem de ele.
S-au legat in hora, ca ielele, si mi-au tot jucat, pana mi s-au lipit genele si m-am pierdut in somn...

Dimineata, m-am trezit pe podea, langa panza mazgalita si penelul meu rupt.

In palma intinsa cu fata in sus, pe lemnul lacuit, lumina soarelui pusese o raza calda, micuta, lucitoare, in locul lacrimii uscate...

10 comentarii:

gabi spunea...

Fiinta binecuvantata !

Cristian Lisandru spunea...

Foarte frumos, Mikka, mi-a plăcut foarte mult. Am scris mai demult o poezie, "Pictură neterminată", mă determini în acest fel să o postez pe blog... Ai vrut să pictezi stelele şi nu ai reuşit. Ştii ce este frumos? Că, totuşi, încercăm tot ceea ce ştim că nu poate să iasă aşa cum a ieşit atunci când a fost NATURA pictorul sau sculptorul sau graficiaanul etc...

Mikka spunea...

Gabitza draga,
Si tu sa fii, draga Raza de soare!

Mikka spunea...

Draga Cristi,
Asa e,ai prins ideea, asta voiam sa arat. Chiar daca stim, tot incercam...
M-a inspirat "Ultimul tablou al lui Wang Wei," scrisa de Ariane Buisset.
M-a atins, bineinteles, in ce simtisem si eu, de atatea ori...

ajnanina spunea...

ce noapte ai avut...
data vitoare pune un pic de miere pe panza, sau in vopsele... s-ar putea sa ramana lumina mai bine lipita...
sau daca nu se lipesc stelele, macar fulgi din aripile zburatorului....
si multa dragoste de la cei ce dorm si de la cei ce nu...

Cristian Lisandru spunea...

Mi-aş dori să găsim puterea interioară de a nu renunţa niciodată la acest demers...

Mikka spunea...

Ajnanina draga,
Da... a fost o noapte altfel...
Buna ideea cu mierica. Pe zburator, il rog sa-mi lase fulgi,nu-l "jumulesc" eu. Il rog frumos...
Multzam de dragoste.
Vise frumoase, in aceasta noapte si in toate iti doresc...

Mikka spunea...

Draga Cristi,
Spre norocul nostru, acea putere interioara ne gaseste ea pe noi.
Odata ce ne-a prins, nu ne mai lasa...
Un fel de "joc al ielelor". Pe care mi-l doresc cu final fericit...

ajnanina spunea...

uite, dragoste, pentru tine o invitatie pe steaua micului print...

http://www.youtube.com/watch?v=CES5ebq5mvE&feature=related

Mikka spunea...

-Pot sa-mi iau locul langa tine pe stea ?
-Da, spuse printul, esti prietena mea...

Of, Jane, "dagoste" (sic!)...
Iar o sa plang la noapte. De bun si frumos si cald. Tu ma pui iar in copilarie, Cristi ma face sa ma frec pe fata ca sa ma albesc, Anda Calugareanu ma rascoleste...
Am trecut si pe la "Seara", clipul meu preferat cu Anda.

Gracias Diosito, de asa daruri de prieteni! Daruri de suflet.
Sa vi se intoarca inmiit!