luni, 27 aprilie 2009

Sunt tanar, Doamna, tanar...

Intalnirea asta cu Motzu' Pittis m-a tulburat si mi-a dat multe ganduri frumoase.
Din toate, cel mai mult, al tineretii.
Aici, in piept, oricate ploi ar bate, oricate anotimpuri se vor aprinde si se vor stinge, pentru mine, Motzu' este.

Si este tanar!



Sunt tânăr, Doamnă

de Mircea Dinescu


Sunt tânăr, Doamnă, vinul mă ştie pe de rost
şi ochiul sclav îmi cară fecioarele prin sânge,
cum aş putea întoarce copilul care-am fost
când carnea-mi înfloreşte şi doar uitarea plânge.

Sunt tânăr, Doamnă, lucruri am aşezat destul
ca să pricep căderea din somn spre echilibru,
dar bulgări de lumină dac-aş mânca, sătul
nu m-aş încape
înca în pielea mea de tigru.

Sunt tânăr, Doamnă, tânăr cu spatele frumos
şi vreau drept hrană lapte din sfârcuri de cometă,
să-mi crească ceru-n suflet şi stelele în os
şi să dezmint zăpada pierdut în piruetă.

Sunt tânăr, Doamnă, încă aripile mă ţin
chiar de ating pământul pe-aproape cu genunchii,
această putrezire mă-mbată ca un vin
căci simt curgând prin dânsa bunicile şi unchii.

Sunt tânăr, Doamnă, tânăr, de-aceea nu te cred,
oricât mi-ai spune, timpul nu
îşi ascute gheara
deşi arcaşii ceţii spre mine îşi reped
săgeţile vestirii, sunt tânăr. Bună seara!




Filmul de pe youtube cuprinde mai multe secvente. Cea in care aveam doar pe"Sunt tanar..." e incompleta si fara chipul lui...

8 comentarii:

Paul spunea...

Mikka draga, as vrea eu sa mai fiu tanar, n-as mai sta pe ganduri!:)
Frumoasa postare!
Somn usor draga prietena!

Ana Thomas spunea...

Noapte frumoasa!
Multam fain de aducerile aminte....iar tineretea trece asa de repede!
Noroc ca sufletul ramane pururea tanar!

Cristian Lisandru spunea...

Am citit postarea ta şi versurile la prima oră a dimineţii, cu o cafea alături. Şi, auzind din nou vocea lui Pittiş, m-a apucat un dor nebun de viaţă...

Mikka spunea...

Paul draga,
Ce spune Motzu':
Sunt tânăr, Doamnă, încă aripile mă ţin
chiar de ating pământul pe-aproape cu genunchii,
Eu cat mai misc, asa sunt! Tanara!
Eram asa batrana la douazeci de ani...
Acum sunt tanara!

Mikka spunea...

Tartoras draga,
Asa e, sufletul e cel ce ramane tanar! Si stii un secret? El trage si trupul dupa el. Cat poate, desigur, dar sufletul poate mult. La el e cheia...
O zi de frumusete maxima iti doresc!

Mikka spunea...

Chris draga,
Ma bucur ca ne-am baut cafeaua impreuna cu Motzu'.
Vezi, el e din cei care au baut din sticla aceea. Mama Optimistilor. Mai mult, din forta vietii. El e din cei care alimenteaza, hranesc...
O zi de putere si bucurie iti doresc!

Cristian Lisandru spunea...

Îmi aduc aminte că am băut odată cafea cu Moţu'... A fost o conjunctură fericită pentru mine. Nici nu a contat prea mult faptul că sufeream amândoi pentru Rapid, am cântat la chitară şi Moţu' a recitat. Una dintre zilele de care îmi aduc aminte întotdeauna cu mare plăcere... Nişte ore în care am fost cu toţi oameni care se simţeau bine, fără să se fi cunoscut în prealabil... Era toamnă.

Mikka spunea...

Minunat!
Ah, te si vad! Chitara tu, si Motzu', poezia!
Am mare noroc ca m-a facut Tata "vazatoare". Deja vad filmul, adica imagine plus 'ceva", acel "feeling". Nu e ca al celor ce traiesc povestea, da' un pic se ia si la mine.
Superba amintire. Vezi, cat de simplu este sa te hranesti din bine...
De aia spun ca Motzu' "este", nu "a fost"...

Eu imi tin toate comorile astea vii si in fata ochilor, sa vad asta...
Cu vazutul altora, las la altii... Sunt destui cautatorii in moloz. Mie imi plac vulturii si soarele.