marți, 1 decembrie 2009

Renastere

...

foto


Unii oameni traiesc, sunt vii. Unii nu. Unii doar umbresc propria umbra...
Si totusi... Acolo in adanc... in umbra... In conul acela adanc, undeva, in miez, colcaie viata. Misca, misca, misca.
Desi umbra e mare, acoperind ochii. In somn, acolo, in somn... misca tarat, ingropata, adancit, cautat... Racaie, racaie viata sa iasa. Cutitul durerii, desi pare arma uciderii, e datator de viata cand taie. Cand taie umbra. Sa iasa din ea, sangerat, inca viu, inca miscand, inca miscat, inca palpitand, miezul de om.

Unii nu. Unii nu. Unii inca dorm...

Unii sunt taiati de lumina, ferfenititi, jupuiti. Cauta adanc cu ciocul in ei. Orbi inca, dar catand inauntru izvorul si lumina propriei vieti... Bate adanc inauntru pumnul vietii... Tipa adanc: lasa-ma! LASA-MA SA IES!
Cazut in genunchi mai intai, apoi intins la pamant, omul cauta... Se cauta pe el. Acolo, in cuvantul ce-l doare, pe dinauntru...
In izvorul acela al suferintei, acolo e si viata. Inca simte, inca e viu, desi aproape ca l-a umplut atat de dureroasa durerea, incat nu mai vrea nici sa simta. Pe dinauntru insa, pumnul-pumnal al vietii sfasie.

Sunt aici ca sa traiesc. Nu sa mor orbeste, orbesc...
Nu mai stiu poate cum e sa fii viu, dar vreau.
VREAU.
VREAU SA TRAIESC.
Nu mai inghit cuvinte. Le dau afara. Le scuip. Le scuip, ca daca n-o fac acum, ele ma sufoca si ma omoara. Atat cat mai pot, simt si scot...
Si iese. Iese otrava. Neputinta. Furia. Ne-iubirea, ne-dorinta, ne-simtirea, "trebuie" si mama lui "trebuie", "nu pot" si "nu stiu" si "nu vreau" si rusine si ura si lanturi si sete si foame si micime si "nu mai vreaaaau"! Si toate zidurile se rup. Si rup in mine, si doare, dar bag ciocul adanc si ma rup si ma sfasii si ma frang... Si urlu in fine, afara din mine.
Rup si ies prin umbra. Prin straturile carate de zeci de ani. Rup si ies prin piele.
Misc mainile, desfac pieptul, las inima sa bata la vedere. Si atunci ochii vad.
DA. Asta e. Pot sa simt. Pot vedea.
Imi vad inima. Am ajuns in in sfarsit la ea. Inca suflu. Sunt om. Misca viata in mine si ma misca. Incotro vrea ea. Ma agat, ma gat de firul asta... Curge, curge suflarea, ajunge in sange si-i da foc... Arde. Tot. Toata zgura. Toata frica si toata ura. Si neputinta. Si ne-fiinta.
Ma urc pe mine, in propriul varf. Ma vad asa cum sunt, mare, cat tot, cat totul pamant. Mi-e bine in mine, iesit din piele, din carne si oase. Nu, nu-i nevoie nimic. Nu mai doare. Nu mai are ce. Nimic nu ma mai tine, nu ma mai leaga, nu ma mai coase. Cum poti sa tii vantul? Ori raza? Ori suflarea pamantului?
Asta sunt aici, in varf... Ma uit in jos si vad tot. Si pe mine, inca deschis, pana la os... Imi vad viata cum misca si se invarte odata cu planeta asta. Pana si ea e mica, pana si ea...
Asa. Mi-am ales o stea. Sa respir impreuna cu ea. Si cu aia. Si cu ailalta. Si cu soarele si cu luna.
Ma minunez si nu prea. Nu-i mare scofala sa fii om. Doar asta-i firescul! Si totusi, ce departe am fost!
In sfarsit, nu ma mai tarasc... Ce bine mi se aseaza piciorul pe pamant. Gol. Ud. Fierbinte sau rece. E bine in tot felul.
Ma privesc, ma pipai, merg iara. Si vad. Vad lumea cu adevarat intaia oara.
Nu-mi spune nimeni, nici eu, cine sunt.
Nu am nume. Poti sa-mi spui nisip. Sau apa. Sau pamant. Sau cum vrei. Oricum, nici aia nu sunt. Doar o picatura din mine vei prinde.
Ma asez sa simt iarba. Rece, uda. A plouat azi-noapte. O simt. Sunt viu si simt.
Ma uit la palmele mele cele noi. Sunt totusi tot alea. Uite si taietura asta mai veche, de cand imi zburasem un pic din buricul degetului.
Nu s-a schimbat mare lucru. Tot carnea aia. Dar fara nume. Fara chip. Azi un fel, maine altul... Ce conteaza?

Ma ridic, imi pun un picior in fata altuia. Merg. Invat sa merg cu ochii deschisi, vazand lumea pana in adancul burtii ei uriase. Si pana la steaua aia. Si aia. Si ailalta.
Si se invarte tot si se misca.
Ma urc pe dealul asta, ma prind pe mine intre palme, ma pipai iar sa ma simt, si dansez. Urlu si topai si dansez de bucurie. Sunt viu! E al naibii de bine! Sunt viu!
Paispe milioane si inca pe-atat si inca... Atatea pot sa fac. Ori sa stau si sa tac. Sau sa marai. Sa carai. Sa dau cu pietre in toate lacurile si marile si oceanele lumii.
Ma uit departe in zare. Hm... Sa le zic alora, de la o sutacincizecisitrei de kilometri, ca-i vad cum se pupa, acolo in iarba? Poate o sa le zic, cand o sa le ajung la ureche... O sa le zic ca-mi place de ei. Si o sa le dau niste muzica, sa danseze, daca au chef.

Pana una-alta, ma asez aici sa mananc niste seminte de floarea soarelui.
Cu burta in sus, cu ochii in soare.
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

12 comentarii:

astharte spunea...

Doamne, Mikka, strigatul tau parca-i si al meu!Si eu simt ca sunt VIE in adancuri si refuz sa ma alatur celor care-si plang de mila, care spun ca acum e rau si o sa fie si mai rau...De ce sa ne amaram, de ce nu putem sa vedem Lumina? Sincer, m-am saturat sa le spun altora SA CREADA daca NU VOR SA CREADA! Eu stiu cum sunt, ce-mi doresc si lupt sa fiu Eu, cat de mult se poate, oricand si oricunde se poate...
Ma gandesc uneori daca nu ar fi mai sanatos sa ne intoarcem la un stil de viata mai simplu, intr-o comuniune permanenta cu natura, departe de lumea dezlantuita.

Mikka spunea...

Draga mea draga, pana acum doua zile si eu ziceam la fel. Ca doar acolo, in deal, o sa pot sa respir pe masura plamanilor mei uriasi. Acum am murit si am inviat si nu mai conteaza unde sunt ca sa fiu asa cum sunt. O sa dansez pana se va gauri planeta si o sa ies dincolo, in alte stele... ori o sa urc pana la soare. O sa aduc aia, natura plina de viu si de frumos, in viata de aici. Oriunde, acum doar dansez. Cine vrea crede in dans, in viata, si danseaza...

Foarte lumeste si foarte lumesc, daca vii prin Bucuresti, te invit sa iesim si sa gustam, liber de tot, o cafea... :)))

ajnanina spunea...

mi-e putin teama ca n-am sa stiu vorbi omului nou. ca n-am sa stiu asculta strigatul pur. ca n-am sa aud frecventele prea inalte.

ca n-am sa pot curata cuvintele ca sa ajunga pana acolo, sus, departe.
ca am sa renunt la ele, nestiind care mai sunt valabile si care nu.

ca n-am sa tin ritmul si am sa ma impiedic de vechile imagini, dragi mie, pe care aripa de vultur le da la o parte.

ca am sa ma desprind si am sa cad. nu foarte departe, doar putin in urma...

Mikka spunea...

Ajnanina, suflete... frecvente prea inalte nu sunt... prea inalte pentru om... Si sus si jos, tot aia.
Aceleasi cuvinte, din care alegi ce vrei, cum vrei. Nu ne mai tin cuvintele, pe noi...

Ritmul e cel care te tine. Aia, bataia Inimii. Pe care o auzim,o simtim cu totii. Nu ai unde sa cazi. Doar poti sa te lasi un pic la pamant, ca sa-ti faci vant mai bine, pentru zbor. Priveste zarea, priveste-te si da-ti drumul!
Nu mai e inainte si-n urma. E cerc. Unul mare si bun. Roata Vietii.

ajnanina spunea...

ei, da :)
doar ca nu prea-mi venea sa ma uit in ochii de vultur ce abia-si curata ciocul de stanci, dupa ce si-a sfasiat el acolo tot ce-a crezut de cuviinta... ;)

da, nu e inainte-inapoi.
ci doar cercul, daca privesti in jos sau spirala, daca o vezi dintr-o parte :)
si noi, tot noi, pe fiecare pas al spirei... folosind respiratia pentru a inainta sau pentru aparente intoarceri, cand trecem prin aceleasi locuri, privindu-le de la niveluri diferite...

astharte spunea...

Mikka, eu stau in Bucuresti de cand ne-am intors din tara lalelelor, la inceputul lui octombrie si crede-ma c-as vrea sa fiu in alta parte acum. Momentan, accept ca aici vrea soarta sa fiu, dintr-un motiv sau altul, dar am sa incerc sa "evadez", vorba vine, catre taramurile la care visez...asa ca accept invitatia, functie de timpul meu si al tau...

Lisandru Cristian spunea...

Haaaaaaaaaa! Cu burta la soare aş sta şi eu... Cu sau fără seminţele de floarea soarelui...

Leo spunea...

Nisipel, cata pofta de viata ! Iau si eu o picatura ! Pentru ca ai multa de daruit !
Mi-a cam placut ! Mi-ar placea sa citeasca si "unii" ceilalti !

Mikka spunea...

Asa e, Ajnanina drumul e in spirala. Daca e sa fie drum. Uneori, da, e doar respir. Sau poate e mereu doar respirul? Oricum, e frumos de tot...

Mikka spunea...

Haaaa! Astharte draga mea, pai atunci suntem si mai aproape. Cand ti se face o poarta in timp, trimite un semn, pe adresa de mail din profil. Ceai, cafea sau vin fiert... :))) Povestind de Magic...

Mikka spunea...

Eiii, draga Chris, ai luat cea mai faina portie de bun... aia imi place si mieeee!

Mikka spunea...

Leuta draga, ia cat vrei... Oricum, si tu ai destula pofta de viata, asa cum vad in desenele tale vesele si frumoase.
Ceilalti "unii"... treaba lor. Cine stie? Conteaza ce simtim noi. Si simtim ca traim, nu? Daaaa!