duminică, 27 decembrie 2009

Emmanuel

.

.
...lung drum... desculti, dezbracati, obositi... drumul... doar atata mai e... drumul...
Se face in genunchi. Nu ca am sti, ca am putea sau am vrea...
Ci fiindca nu mai putem... decat asa.
Si vine o clipa, aceea a caderii... a uneia mari. Poate o credem caderea-de-tot... uneori asta e aia, uneori se poate si mai si...
Si vine ea si ne tine la pamant. Nici in genunchi nu mai putem sta. Si ultima scanteie din noi se ridica si tipa: DE CE?
De ce asa? de ce eu? de ce acum? de-ce tipa de peste tot dinauntru, tasneste afara, cu forta ultimelor lacrimi.
E plina lumea de tipete. E plina... Si credem, in adancul acela, ca nu suntem auziti.
Si totusi...

Cu treisprezece ani in urma, am fost acolo. In acel adanc al ne-auzirii si ne-vederii.
Si am tipat.
DE CE?
Si nu mi s-a zis ca gresisem intrebarea. Nu... Cu mare drag, ca pe o pasare cazuta la pamant, am fost luata in brate.
Gresisem poate intrebarea, dar nu gresisem drumul...
Vreo zece zile am fost in alta parte. Nu stiu unde. Era oricum amestec de intuneric si lumina. Haos, cenusa, foc, adancuri nemaivazute... Toate, inauntru...
Si tot timpul am fost tinuta in brate. Ma tavaleam pe jos de durere ca nu puteam prinde aceste brate. Nu le puteam atinge. Erau cumva si in jur si inauntru, mi se tinea inima in niste palme, sa nu mor... mi se respira prin gat, sa respir...
N-am cum sa spun. E prostie curata sa incerc a spune, dar tot... tot incerc. In zilele Craciunului nu pot sa nu incerc...
Si-n alte zile...
Emmanuel...
N-am stiut pana atunci ce e ASTA.
Am zis ca am innebunit, dar era singurul mod de a trai, atunci. In nebunie. Asa am ramas.
Pe urma am mai gasit si pe altii. M-am linistit. Mai sunt si alti nebuni... E bine. Am cu cine "vorbi" in limba fara-cuvintelor, a cantecului, a versului, a dansului invartit pana la des-prindere. Pana la ekstasis...
Unul din ei, asa de drag, Rumi...
Nebuni, indragostitii de Iubitul...

Emmanuel...
O, come, o come, Emmanuel...


In noaptea aceea de acum treisprezece ani am stiut ca nu avea cum sa vina.
Este aici. 
.

17 comentarii:

ajnanina spunea...

...

Mikka spunea...

da... ...

Anonim spunea...

Si aici...

Orry spunea...

...da! Extraordinar!

Anonim spunea...

Interviul cu Dumnezeu te sensibilizeaza la superlativ indiferent de limba in care este redat... dar parca mai frumos suna totusi in varianta originala, nu? Sarbatori Fericite, Mikka! :)

Mikael Eon spunea...

La multi ani, an nou mai bun, plin de realizari pe toate planurile!

la multi ani spunea...

Vrednica de ungere
Purtatoare cruce O Duminica de viata

Cristian Lisandru spunea...

MIKKA, îţi dorim LA MULŢI ANI şi multă sănătate, numai gânduri bune şi să vină un an excelent din toate punctele de vedere...

Geanina Codita spunea...

Lasă o parte din lumina artificiilor aprinse în noaptea Anului Nou să te lumineze. Fie ca anul care vine să fie pentru tine o punte spre ceva mai bun, mai luminos.
Anul Nou să-ţi dăruiască sănătate, pace în suflet şi prosperitate pentru tine şi familie.
Tot ce îţi este de folos să se realizeze şi nimic să nu-ţi înnoureze “cerul” senin al vieţii!

LA MULŢI ANI!

Andreea Demirgian spunea...

Mikka, am gasit anul trecut la tine o poveste minunata despre luna plina, una din putinele pe care fetita mea in varsta de cinci ani o poate reda cap coada. Pentru asta iti multumesc.
Iti multumesc si pentru "Till I was loved by you" - o piesa care a fost parca scrisa pentru mine, am gasit-o in playerul tau.
Azi imprumut de la tine piesa asta cu Enya si toata caldura cu care ramai dupa ce o asculti.
E probabil inutil sa-ti mai spun ca esti un om frumos, dar o fac.
Multumesc. Sa ai un an bun.

Mikka spunea...

Draga Anonim,
Da... Cu bucurie.
E aici. Adica peste tot.

Mikka spunea...

Orianda, asa e, extraordinar.
Si totusi, atat de firesc...

Bine ai revenit, miresica frumoasa!
Multi ani de bucurii!

Mikka spunea...

Draga Ramona,
Multam de impartasirea bucuriei.
Sarbatori fericite, in fiecare zi si noapte!
Paseste in Frumusete!

Mikka spunea...

Draga MikaelEon,
Si tie noul an sa-ti fie mai bun.
De fapt, o sa si fie. Vine "tare", cu multe, din care multe chiar bune! Sa te tii!
Bucurii de bucurii!

Mikka spunea...

La multi ani, "la multi ani"!
Duminica, da, in fiecare zi...
Sa ne bucuram!

Mikka spunea...

Draga Chris, draga Geanina, voi acuma sunteti un "voi"... si va multumesc de urari si va urez "impreuna" :))
S va aduca anul asta mai mult decat ait visat. In cuibul voastru sa va bucurati de darul vietii - care anul asta vine cu puiul vostru mic si binecuvantat - si al Iubirii.
Peste toate, liniste si blandete, belsug si bucurie!

Mikka spunea...

Draga Ada, eu multumesc de darurile tale. De inima deschisa si de dragostea ta, care a sadit in puiul tau mic placerea povestilor. N-as fi stiut ca elfii si zanele au asa tovarasi de drum... Dar de fapt asa e si firesc, nu? Posibil ca atunci cand am "vazut" feeria aia sa fi fost de fapt doar "transmitatorul" unui vis de copil... si sa fi "auzit si vazut visul" lui, eu doar scriindu-l in locul manutei ce inca nu stia sa scrie.
Muzica... e data si vine singura. Ma bucur cand e potrivita inca unei inimi.
"Till I was loved by you"... am cantat-o ieri toata dimineata, si cat am facut cumparaturile in piata... :))) Mi-e draga si mie rau de tot! Sa-ti fie cu folos in implinirea ei! In ce zice ea, cu sunet si cuvinte!
Eu multumesc pentru Domnisoara Firicel si pentru Omul de Ciocolata. Cel mai dulce om de iubit!
Un an de minune sa ai, cu bebelusha ta si cu "cine o sa mai vina la cina"...