duminică, 15 februarie 2009

... Si cafea. Cu dragoste de dragoste


Am sa spun si o poveste cu cafea. Ceai am baut, si inca mai incape. Dar dulceata cafelei are alta vraja.

Azi m-am reintalnit cu Rumi.
Un iubit al meu, asa de drag... Mi-as fi dorit sa-i pot atinge umbra pa pamant. Dar cine stie, pe unde a umblat el, poate am umblat si eu...

Stau si sorb cafeaua de dupa-amiaza. Imi beau cafeaua la orice ora, caci e in sangele meu, poveste dulce ametitoare din tara povestilor cu Harun-Al-Rashid...
Aroma imbatatoare ma umple de vis si aud iar cum canta el, Rumi, o cantare a cantarilor, atat de vie ca ma trage incet din fotoliu, ma ridica pe varfuri si ma roteste in dans.
Pe muzica asta ma prinde in brate un alt iubit, Nusrat Fateh Ali Khan, Cantaretul, care imi umple ochii inchisi de imaginile caselor mele din desert, dune adapostind bogatii de povesti la foc... Ma poarta plin de iubire pe apele iubirii. Dincolo de granita pasirii noastre in lumi diferite - el e deja plecat in alte zboruri -, ne intalnim in muzica, dans si iubire. Si cu noi, Rumi...


Rotirea dansului urca incet, apoi cantecul qawwali prinde viteza si rotirea imi impinge din ce in ce mai mult flacara in picioare, in umeri, in brate. Sunt un vartej si fac punte intre pamant si cer, rotind, rotindu-ma...




Ma opresc apoi, lasandu-ma sa ascult mai departe versurile lui Rumi:




Uimit, dansatorul aude o tamburina inlauntrul sau,
Ca un val care se intoarce in spuma marii,
din inaltimea lui, la inceput.
Poate tu nu auzi acea tamburina,
sau frunzele copacului care fosnesc usor
marcand trecerea timpului.
Acopera-ti urechile care asculta mai ales minciuni si pacaleli sinstre.
Exista alte lumi de auzit si de vazut:
Muzica dansului si taramul stralucitor dinlauntrul sufletului.



Mai sorb un pic din bunatatea asta aromata, atat de plina de mister, si pret de cateva clipe ascult iara:

A fi sau a nu fi
Nu este o dilema pentru mine.
Sa renunt la tot
Nu este mare lucru.
Sa fiu inconstient de minunile
Care exista in mine -
ACEASTA - da,
Este curata nebunie!


Ma las in umbra flacarilor care canta in fata ochilor mei aceasta clipa, ma aplec in fata Marelui Inspir si sorb ultima picatura de pe fundul cestii. Nu inate de a privi hieroglifa desenata acolo, a Frumusetii care se afla peste tot, doar sa o vedem...


sursa foto: http://www.rumi-turningecstatic.com/about.html

Niciun comentariu: